Day: Lipiec 23, 2020

Co warto wiedzieć o okoniu?

Ryby cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem większości ludzi. Zdaniem dietetyków powinniśmy je jadać przynajmniej dwa razy w tygodniu. Warto zatroszczyć się przy tym o różnorodność po to, aby czerpać cenne witaminy i minerały z różnego rodzaju ryb. Jedną z interesujących ryb jest bez wątpienia okoń. Warto spożywać go na różne sposoby po to, aby cieszyć się smakiem wyjątkowych potraw.

Z jakich właściwości słynie okoń?

Okonie to ryby, którym przypisuje się cenne właściwości prozdrowotne. Z tego też względu powinny być one obecne w naszej codziennej diecie. Jest to ryba niezwykle bogata w witaminę D. Witamina ta wzmacnia nasz układ odpornościowy i prowadzi do tego, że stajemy się bardziej odporni na różnego rodzaju schorzenia. Dzięki witaminie D jesteśmy w stanie poczuć się także lepiej psychicznie. W rybie tej znajdziemy także całkiem spore ilości witamin z grupy B. Są one szczególnie cenne dla odpowiedniego funkcjonowania naszego układu nerwowego. Okoniowi przypisuje się również sporą zawartość kwasów Omega – 3 oraz Omega – 6. W rybie tej nie brakuje także cennego selenu. Jest on szczególnie pożądany w diecie osób borykających się z nieprawidłową pracą tarczycy. Okonie są rybami niskokalorycznymi. Dlatego też z powodzeniem możemy je jadać, jeżeli jesteśmy na diecie odchudzającej. Bez wątpienia należałoby także wspomnieć o jego niskim indeksie glikemicznym. Okoń od RanoZebrano będzie więc doskonałym wyborem dla osób borykających się z cukrzycą oraz insulinoopornością. Należy mieć jednak na uwadze to, że w okoniu może znajdować się całkiem sporo rtęci. Z tego też względu nie jest on rybą odpowiednią dla wszystkich. Bez wątpienia należałoby przyjrzeć się rybom, które pochodzą z certyfikowanych łowisk. Kupowanie ryb w sklepach ekologicznych zmniejsza ryzyko zakupu ryb bogatych w szkodliwą rtęć.

Jak podać okonia?

Okoń doskonale komponuje się z większością warzyw. Z całą pewnością można byłoby serwować go zarówno z warzywami surowymi jak i z warzywami poddanymi obróbce termicznej. Ryba ta wspaniale smakuje podana z tłuczonymi ziemniakami, a także z kaszą gryczaną i jaglaną. Z całą pewnością należałoby również mieć na uwadze sałaty różnego rodzaju. Okonia warto byłoby upiec. Nie musimy go jednak grillować, gdyż ryba ta doskonale smakuje także smażona. Grillowanie lub pieczenie jest jednak znacznie zdrowsze niż smażenie ryby w głębokim tłuszczu. Pieczenie jest metodą szczególnie polecaną wszystkim tym, którzy muszą z różnych względów pozostawać na diecie lekkostrawnej. Pstrąg smażony podany z frytkami będzie jednak dobrą opcją, gdy mamy ochotę na nieco zdrowszy fast food.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez jcomp - pl.freepik.com